2013. március 27., szerda

Toffee, a fahéjas ringló

Sikerült megint kendőt tesztkötnöm, és úgy szeretem, egyre jobban rabul ejt a tesztelés folyamata. Motivál, hogy van határidő - bár a vége felé teher is, hogy tényleg elkészüljek - motivál a csapat, a többiek munkái, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjük egymást, és van egy fórum, ahol mindent megbeszélünk közben. És persze az is, hogy részt vehetek egy alkotó folyamatban, hogy a részvételemmel születik meg egy végleges minta, ami remélhetőleg sokaknak szerez majd örömet. Kutas-Keresztes Ági annyira kedvenc tervezőmmé vált, hogy majdnem az összes mintája megvan már, ebbe a kendőbe úgy keveredtem, hogy miután a Vanilla Orchid tesztjéről lemaradtam, meg rosszkor is volt, karácsony körül sok más kötnivaló mellett nem fért bele, elhatároztam, hogy a legközelebbi tesztjébe ha törik, ha szakad, beszállok. A Toffee kendő volt a következő, ráadásul majdnem elegendő hozzávaló fonalam volt itthon, tehát lecsaptam a lehetőségre.

Az eleje, a csíkos, sima sorok kötése még könnyen ment, tévénézés, olvasás közben. Muszáj volt belekezdenem, nem hagyott nyugodni, így volt egy időszak, amikor ezt kötöttem pihenésképp, és a Vanilla Orchidot "munkában", mert azért azt be akartam fejezni, mielőtt ennek úgy igazán nekiállok. Szerencsére elég hosszú határidőt kaptunk. Jóleső próba után félretettem, befejeztem a másikat, és a csíkos sorok közepénél vettem elő újra a Toffee-t, onnantól már csak ennek szentelve a figyelmemet. A csíkok hamar elkészültek, tényleg haladós, de aztán jött a csipkeszegély.

Csipkének ez sem olyan bonyolult minta, bár van benne két bogyós sor is, meg a csipkék közt csavarás, de jól megjegyezhető, könnyen követhető minta rövidebb ismétlésekkel. Viszont a szemszám itt már nagyon sok volt, lassan készült egy-egy sor, volt, hogy egy nap csak egy-kettő sikerült. 
A minta eredetileg egyszínű csipkeszegélyt ír, de a tesztben többünkkel előfordult, hogy pár sorral a vége előtt elfogyott a fonal, és a kontrasztszínnel fejeztük be. Szerintem direkt jót tett a kendőnknek, volt, aki végül szándékosan csinálta így. Én pár sorral a vége előtt még azt gondoltam, pont elég lesz a lila fonal, de nem, három sor volt hátra, amikor elfogyott, úgyhogy én is a fahéjszínűvel fejeztem be. Ja, hogy miért is fahéjas ringló. Hát mert a lila alapszín fantázianeve Ringló, a bézsé meg Fahéj :). 
Nagyon szerettem kötni is, viselni is. Külön jó, hogy nem háromszög, inkább trapéz alakú, így elöl is jobban beburkol. Blokkolás előtt nagyon tetszett, ahogy magától fodrosodik a szegélye, gondolkodtam is, hogy ki se blokkolom, de azért persze megtettem, így gyönyörű és hatalmas lett. Aztán kimentem a kertbe, ami akkor épp egyszerre volt havas és ibolyás, és fotóztam.





Fonalak: Barka Esti mese Ringló színben, 524 méter és Wool Mix Fahéj színben a fonalam.hu-tól, 221 méter, utóbbi sajnos már nem kapható
Kötőtű: 4-es és 5-ös, 120 cm-es
Méret: 154x58 centi, 233 gramm

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörű lett!

Lina írta...

Nagyon szép lett, ügyes vagy :)

Erika írta...

Nekem is nagyon tetszik! Gratulálok!

Bori, Bende, Zsombor, Zsu írta...

Nagyon szép lett :)

Egészen Panka írta...

Nagyon jó színösszeállítás, ez tetszik a legjobban azok közül, amiket eddig láttam. És tényleg jó a szélén a "fahéj" :) nagyon szép lett!