2011. július 13., szerda

Tegnap meg ma

Nem terveztem, hogy a nyaralás minden napjáról részletes naplót írok, hiszen körülbelül ugyanazt csináljuk :) de azért mindennap van valami, és fotózok is.
Egy nagyjábóli nyaralós napirend szerint élünk. A fiúk korán kelnek, fél hét körül, de ma épp fél hat sikerült - keleti az ablak, hiába a redőny, korán besüt azon át is a nap. Átjönnek hozzám, és amíg én szedem össze magam, fél nyolcig, nyolcig mesét néznek, Regő játszik vagy ébredezik a pelusaival. Utána reggeliznek és még a hőség beállta előtt birtokba veszik az udvart. A nagyok biciklis akadálypályát építenek, azon versenyeznek, néha megpihennek, homokoznak, barátkoznak az állatokkal, ha jó a víz, pancsolnak a medencében. Regő is motorozik, beszáll a versenybe, a homokozásban is segít, az állatok közül főleg a cicát szereti nagyon.
Bence és Bojti kutya:

Marci, Regő és a Cicó nevű cica, aki öltöztet :) :

Pihenés:

Nagy munkában a homokozóban:

Én kint ülök köztük egy takarón, már amikor ülhetek, mert hol itt, hol ott kell igazságot tenni vagy puszit osztani :). Tíz óra körül tízóraiznak - milyen logikus - gyümölcsöt vagy joghurtot, Regő ma majdnem három doboz joghurtot megevett! Aztán folytatódik a játék, móka, kacagás, de már csak egy órájuk van, mert 11-kor szigorúan beparancsolom őket. Persze a hancúrozásnak ettől nem szakad vége, csak már idebent folytatják ebédig, amit igyekszünk - én vagy Mama - délben tálalni, addigra épp elég éhesek, fáradtak is.
Kicsi a rakás:

Ebéd után lefektetem Regőt, aztán mesélek Bencének, ő is alszik még, és általában én is kidőlök a korai ébredés miatt. Marcinak ilyenkor van engedélye számítógépes játékra. Pihenő után uzsonnázunk, aztán átgondoljuk a további teendőket. Strandra nem mindennap megyünk, viharjelzés és felnőttek számának függvényében, de tegnap voltunk, Mama is jött, és mindenki nagyon élvezte. Most játszótereztünk is a strandon, fényképek inkább csak ott készültek, a vízbe nem vittem be a gépet.



Marci ezeken azért nem szerepel, mert ő a játszóterezés helyett is a vízben volt Mamával. Viszont jól látszik Regő rövid frizurája :). Strand után fagyizunk és itthon még a kertet is felfordítjuk újra.
Ma Marcival kettesben voltam fürödni, mert már máskor is kérte, hogy menjünk be a mély vízbe és ússzunk, ezt pedig csak úgy lehet, ha Bence és Regő nincsenek ott vagy valaki még van ott velük. Mama inkább itthon vállalta őket, úgyhogy Marcival és egy-egy törölközővel meg egy labdával gyorsan el is mentünk. Számomra olyan nagy élmény volt! Megint tudatosult bennem, hogy milyen jó időnként kettesben lenni Marcival, pedig nem is történt semmi különös. Olyan felszabadult és boldog volt! Pontosan úgy fröcskölt és ugrált a vízben, mint máskor, de most élvezte az osztatlan figyelmemet és azt is, hogy nem szólok rá - nem kell vigyáznia a kisebbekre, engem is fröcskölhet, és olyasmiben van része, amiben csak neki lehet. Bementünk a bójákig, a 120 centisnél még megnézte, meddig ér a víz, a másiknál már csak a nyakamba kapaszkodott, vittem a hátamon, a mély vízben nem is éreztem a súlyát. Oda-vissza labdáztunk, kicsit úszott is és tanítgattam is. Benne talán nem is tudatosodott így, de én megint majdnem elsírtam magam az örömtől, hogy milyen jó volt vele. Gyakrabban kéne kettesben lennünk :)
Itthon közben a fiúk játszottak a nagyszülőkkel, aztán biciklivel és motorral elmentek Mamával a boltba. Amikor hazaértünk, még ott voltak, úgyhogy Marci is biciklire pattant, és utánuk mentünk. Bevásároltunk vacsorához, Bence virslit kívánt. Hazabicikliztünk/motoroztunk/sétáltunk, ki-ki válassza ki magának a megfelelőt :D itthon pedig szemügyre vettük az összes állatot. Aztán jött a szokásos vacsi, fürdés, meséltem egyet én, mesélt egyet Marci Bencének, és alvás. A gyerekek együtt alvása eddig nagyon bejött :)

2 megjegyzés:

Emese írta...

Ugye, hogy kell kettesben is? Mi is ezért nem vittük múltkor Marcipánt, s milyen jó volt Danira figyelni:)
majd ha Marcipán nagyobb lesz, úgy gondolom, vele is lesznek kettesben programok néha :) Szerintem erre minden gyereknek és az anyáknak is szüksége van :)

Juhmeli írta...

Jaj, de nagyon jó nektek! Klassz képek, remek gyerekek. A macska tényleg jól öltöztet.
Azt hiszem, Petire is ráférne már egy anyás órácska. Legalább Egy órácska. Bár kicsi korától kezdve nem túl ragaszkodó. Legalábbis hozzám. De már javul a helyzet. Csak lenne több a türelem bennem, benne. Bennem.