2013. február 15., péntek

Futófélévforduló

Jókor írom ezt a bejegyzést, a héten még nem is futottam... Érdekes, mert volt már ennél nagyobb hó, mégis most olyan az időjárás, hogy egyszerűen nem engedte. Nálunk nem állnak hófalak, mint egy-két megyével arrébb, viszont ugyanaz a csapadékmennyiség víz formájában az úton és a talajban van. Hókása, víz, jég, sár, de nagy, és állandóan esik valami. Szóval péntek van, és a héten még nem is voltam futni, talán majd ma!
A félévforduló kedden volt, 12-én, ezt is megértük, egészen elcsodálkoztam rajta :) Hogy hogy is állunk most?
Amikor nem épp egy ilyen pocsék hét van, és eddig nem volt, csinálom a Györgyitől kapott edzéstervemet. Az első edzés rövidebb, de intenzív, ebben vannak a gyors intervallumok, és az egész edzés a bemelegítő-levezető gyaloglásokkal együtt kb. 5,5 km, 32-35 perc. A második a pihenőedzés, összesen 4.5 km körül, jóleső tempóban. A harmadik pedig a hosszú, ahol a tempóra is kell figyelni, 7 km körüli táv úgy, hogy egy-egy kilométert átlag hét és fél perc alatt teljesítsek, ez 8 km/óra sebességet jelent. Mindegyik megy, működik, jólesik. Lassan el fog jönni egy következő lépés ideje is, ugyanis legutóbb a hosszú futásom kilométerei már 7 percen belül voltak, és nem éreztem megerőltetőnek :)
Nagyon tetszik, hogy ezek a 4-5 kilométerek már rövidnek számítanak, nekem, aki egy hónapja még csak 2.5 kilométert futottam rendszeresen. Amióta ezt az edzést csinálom, mérek pulzust is, tiszta tudományosan futok :) 
A három futás mellett van még heti két torna itthon, dvd-re, és két pihenőnap. A két torna a legutóbbi időkig az ezeréves Béres Alexandra filmemről ment, ez a Változz vissza!, ami tartalmaz egy terhestornát, ezt már Marcival is csináltam, egy 19 perces könnyebb tornát és egy 31 perces súlyzós edzést. Ebből a harmadikat csináltam, de közben kerestem, hogy mi az, amit kifejezetten futások között, keresztedzésnek ajánlanak, így találtam rá szintén tőle A legjobb formád című filmre, ami csodák csodája, a hét elején szembejött velem az Intersparban. De úgy, hogy mentem el az ömlesztve kirakott dvd-k mellett, és ez az egy volt címlappal felém felállítva, szóval tényleg éppen csak az ölembe nem ugrott. Megvettem, és már kétszer végigcsináltam, hát, minőségi különbség van a visszaváltozás és eközött. 40 perc, és olyan izmokat is éreztem utána, amiket még soha, pedig ezt már akkor is elmondtam, amikor futni kezdtem :) Ez így együtt jó lesz, biztosan!
És akkor a nagy célok. A futócélok megvoltak a fejemben, lassan konkretizálni kellene őket és nevezni - sose csináltam még ilyet, nagyon izgulok. És tegnap Györgyi blogján szembejött egy régi álom, aminek az első lépcsőjét talán ennyi futás és torna után tudom majd teljesíteni:
 - április 6.  MérőMaraton Kaposmérőn, 7 km. Vivicitta előtti bemelegítő versenynek szeretném.
 - április 21.  Vivicitta, Budapest, Margitsziget, 10 km. Az idei év nagy célkitűzése. 
 - május 19. Keszthelyi Kilométerek, Keszthely. Félmaraton párban teljesítve, még nem fix, egyeztetni kell a párommal, akit személyesen nem is ismerek még :) 
 - augusztus 18. Öbölátúszás. Ez a nagy álom első lépcsője, a nagy álom a Balaton-átúszás majd, egyszer. De az Öböl talán már most is sikerül.
 - november 16-17. Balaton Maraton, Siófok, félmaraton. Ez meg a hab lenne a tortán, vagy sikerül, vagy nem, abszolút lazán állok hozzá.
Szóval, ez a helyzet, meg az álmok, meg a tervek :) Már csak egy kis tavasz kellene!

Nincsenek megjegyzések: