2012. április 9., hétfő

A hét gondolata - Kedvenc ünnepem


Ezúttal, nyilván a húsvétra való tekintettel, az a hét kérdése Altairnál, hogy kinek mi a kedvenc ünnepe.
Írhatnám a húsvétot így aktuálisan, mert szeretem ezt is, és most szép a tavasz odakinn, kelnek a kiscsibék, virágoznak a fák meg minden. De a húsvét igazából akkor lenne a kedvenc ünnepem, ha az eredeti, pogány tavaszünnep lenne. Ha nem keverték volna bele Jézus halálát és feltámadását. Sose értettem amúgy, miért ez a kereszténység legnagyobb ünnepe. Persze, értem, hogy ezzel váltott meg bennünket Krisztus. De hogy a halála és feltámadása nagyobb ünnep legyen, mint a születése... Olyan önzőnek tűnt ez nekem, hogy nem is őt ünnepeljük, hanem magunkat, a saját feltámadásunkat, nem tudom, ez érthető-e. És szerintem, ha a karácsony, a születése nincs, akkor nincs a feltámadása sem. Persze abba is bele lehetne menni, hogy a karácsony is a napforduló ünnepe volt eredetileg, és csak odatették Krisztus születését, hogy a pogány ünnepet ellensúlyozzák, de nekem ezzel együtt szimpatikusabb.
Szóval a karácsonyt nevezném az egyik kedvenc ünnepemnek, a másik pedig az anyák napja. Szeretem a hagyományokat, így nem érzem kellemetlen elvárásnak, hogy húsvétkor sonkát és tojást "kell" főzni - szívesen főzöm, szívesen tartom ezt a szokást. De szeretem a saját hagyományainkat is kialakítani. Így karácsonykor saját menünk van, vegetáriánus, ez viszont már azt hiszem, hat éve a mi hagyományunk. A karácsonyfa és a díszítés nem titok, az ajándékok viszont meglepetésből vannak, és a Jézuska hozza őket. Szeretem a hangulatot, a készülődést, már nyár vége felé gondolkodom rajta, hogy kit mivel ajándékozzak meg. Igyekszem mindenkinek valami saját készítésűt is adni. Szeretem a sütést-főzést is, de nem viszem túlzásba, nem akarok fáradt háztartási robotként lerogyni a fa alá szenteste. Aztán szeretem azt is, hogy együtt a család, Marcinak kivételesen megengedjük, hogy tovább fennmaradjon és megnézünk együtt egy filmet... és szeretek 25-én együtt semmittenni, játszani a gyerekek új játékaival, pihenni, lustálkodni. És régi, de nálunk újonnan meghonosított hagyomány, ezt is én hoztam, de nem otthonról, hanem olvastam: a szentestei vacsora előtt egy almát annyi darabra vágunk, ahányan az asztal körül ülünk, és mindenki megeszi a maga darabkáját, hogy jövőre se legyünk kevesebben.
Szép és igaz, hogy  jobb adni, mint kapni, és valóban, nincs is szebb a gyerekünk, párunk, családunk öröménél, csillogó szeménél. De én bevallom, nagyon szeretek ajándékot kapni is, izgalommal várom, mivel gondoltak rám, szeretem a szép csomagolást... Nem az érték számít, hanem a gondolat, nagyon tudok örülni apróságoknak is.
Az anyák napja pedig... Nem tudom, Marci mikor lesz akkora, hogy magától is eszébe jusson vasárnap reggel kiszaladni a kertbe és hozni egy szál virágot, vagy valami más apróság, de egyelőre - bár jólesne - nem zavar, hogy még nem tart itt. Mert az iskolai ünnepeket imádom, végigsírom, nagyon várom évről évre. Marci harmadikos, ami azt jelenti, hogy óvodával együtt idén lesz a hatodik anyák napjám, és még nem tudtam megunni. És idén lesz az első háromgyerekes, jövőre pedig az első óvodai Regővel... :)

6 megjegyzés:

Babi néni írta...

Köszönöm, hogy játszol velem. :o)

Timi írta...

Szeretem az ilyen játékokat, amik nem arról szólnak, hogy hogy terjedjenek el vírusszerűen a neten. És grafomán vagyok. Szóval én köszönöm a lehetőséget :)

Eszter írta...

csak a Húsvét- Karácsony témájáról egy gondolat. HA a bibliai gondolkodásmódot vesszük a fontosság megítélése szempontjából, akkor Jézus születésének pontos idejét nem adja meg a Biblia, csak kb feltételezhető, mikor született. A halálának meg a napját, de még az óráját is pontosan leírja, mert az ennyivel fontosabb.

Timi írta...

Igen, ez az, amit értek és vallásilag el is fogadok. De én, mint ember, ettől különválasztva jobban szeretem és személy szerint nagyobb ünnepnek tartom a születést, mint a halált, bármilyen okból is ünnepeljük valakinek a halálát.

(A haláláról a napot mint konkrét dátumot tudjuk, vagy csak a nagypénteket?)

Névtelen írta...

Az anyák napja egyébként kommunista találmány. Annak szinte semmi hagyománya.

Timi írta...

Szerintem nem :)

http://hu.wikipedia.org/wiki/Any%C3%A1k_napja