2013. január 20., vasárnap

The Subtle Stripe Vest - Péter mellénye

Elkészült Péter mellénye, az, ami karácsonyi ajándéknak indult, de a túlvállalás miatt félben sikerült odaadni. Nem bonyolult pedig, csak mivel itthon nincs nyomtatónk, őt szoktam megkérni, hogy nyomtasson nekem, ezt meg mégse tehettem a neki szánt ajándék mintájával. Tehát gép előtt kellett kötnöm, hogy követhessem a mintát, és ezt nem volt könnyű megoldani. Viszont péntekre, amikor hazaért külföldről, épp elkészült.



Egyszerű, V nyakú mellény, de én ezen is tanultam egy csomó újdonságot. Pl. a V nyak készítését, a csavart sima szemmel megbolondított patentszegélyt vagy a kitchener stitchet - ezzel tényleg úgy lehet összevarrni a vállak szemeit, hogy egyáltalán nem látszik a varrás. Körben készült, tehát oldalvarrás sincs, csak a kilógó szálakat kellett eldolgozni a végén. 
Jaguar nevű, kasmír-, gyapjú- és alpakatartalmú, nagyon puha fonalból készült, aminek az érdekessége, hogy maga a szál olyan sodrású, mintha fonott lenne. Szép nagyon, de bonyolultabb mintákra nem alkalmas, nem érvényesülnének belőle.
Szóval minden szép és jó, akkor már csak egy bökkenő lehet: a mellény kicsi lett a tulajdonosának. Nekem viszont éppen jó, és van még elég anyagom, hogy megkössem újra, nagyobb méretben. Csak most már kinyomtatom a mintát...
The Subtle Stripe Vest, minta: The Subtle Stripe
Fonal: Jaguar a fonalam.hu-tól, link feljebb

Nincsenek megjegyzések: