2011. december 9., péntek

Nógrádi Gábor és Gergely: A bölcs gyerek könyve

Ezt a könyvecskét Emitől kaptam a múlt héten, azt hiszem, Csongor alkalmából, kivételesen nem a gyerek kapott valamit, hanem én. Olyasmit, ami a gyereknek is hasznára válik. Tegnap buszra várva, plusz este ki is olvastam, és azt hiszem, ajánlani fogom Marcinak is.
Eredetileg ugyanis gyerekeknek, fiataloknak íródott a könyv, de azt hiszem, már kiderült, hogy én szívesen olvasok ilyesmit, illetve ha nem is derült volna ki, mindenképpen ajánlható szülőknek is. A szerzőpáros, apa és fia ismert és kevésbé ismert mondásokat, idézeteket vesz sorra, és mindegyikhez történeteket mesél a saját életéből, esetleg ismerőseiéből, kicsit kifejti, kicsit magyarázza. Helyenként elég száraz, kioktatás-ízű lehet egy gyereknek, de összességében szerintem tényleg jó arra, hogy megragadjon benne, hogy akaraterő erősítésére, kis önuralomra, úgy általában jó szokásokra biztassa. És a szülőnek is segítséget ad, hogy ezeket hogyan ültesse el gyermekében, aki ezekre azért sokszor süket tud lenni, ha csak úgy szajkózzuk magukat a frázisokat :)

1 megjegyzés:

Emese írta...

Örülök, hogy tetszett:)