2012. július 13., péntek

Szabó Borbála: Átváltozott gyerekek

Igen, ez egy gyerekkönyv. És igen, én olvastam :) Na jó, először Marci, a Pagony ajánlására vettem meg neki, nagyon jó, érdekes, neki, az ő korosztályának való könyvnek tűnt. Mindig keresem az apropót, mert "csak úgy" ritkán veszek könyvet vagy ajándékot a gyerekeknek, ne legyen mindennapos, tudják értékelni. Alkalom nélkül olyankor szoktam venni, amikor az iskolába érkeznek könyvek közvetlenül a kiadótól, és nagy kedvezménnyel vagy részletre lehet őket megvenni, és ezeket boltban nem is nagyon látom. De most ott volt alkalomnak a zeneiskolai felvételi, aznap meg is kapta ezt a könyvet. Nagyon tetszett neki, hamar olvasni kezdte, és jött is jelenteni, hogy milyen jó, nagyon vicces. Én a norvég regényemet olvastam, de már közben megígértette velem, hogy ha azzal végzek, akkor ezt veszem sorra, mert mindenképp el kell olvasnom, olyan jó. Aztán elment Ágihoz nyaralni, közben én kiolvastam a könyvemet, úgyhogy ahogy hazaért, megkaptam ezt.
A szerző, Szabó Borbála Nényei Bori néven publikál az Éva magazinban, ott is nagyon szeretem az írásait, a stílusát. És micsoda véletlen, a könyvben szereplő gyerekek vezetékneve is Nényei :) Általában úgy tudom, egy könyvet olyan korú gyerekeknek ajánlanak, amekkorák a főszereplők: itt hét-, öt- és egyévesek a könyv elején, aztán eltelik még két-három év. Szerintem Marci korosztálya, a 9-10 évesek ideális olvasóközönség, ők már értékelik a humort, a szójátékokat, miközben még élvezik a mesét, a játékosságot is. A könyv egy háromgyerekes családról szól, akikkel - és persze főleg a gyerekekkel - különös történetek esnek meg: játszani kezdenek, és észrevétlenül csusszannak át a mesébe. Lemennek a lifttel, de hirtelen a tenger mélyén találják magukat, és hasonlók. Ezeket a legnagyobb természetességgel veszik tudomásul, hiszen a játékban élnek. És az olvasó gyerek is így lehet vele, nem elemezgeti, hogy nahát, hogy is történhetett ez, mert ő meg a mesébe csusszan bele. Igazán mai, humoros, néha fanyar könyv, amiben szülőként magunkra ismerhetünk. Nem csöpögős, nem idealizált, felnőttként is szórakoztató, ötletes történetek, ajánlom a Marcikorú fiúknak-lányoknak és szüleiknek.

4 megjegyzés:

Szabó írta...

Hú, de örülök! Egy IGAZI olvasó, akinek nem én adtam ajándékba a könyvemet... Üdv: Szabó (Nényei) Bori

Timi írta...

Óóó :) Üdvözöllek itt, Bori, nagy megtiszteltetés, hogy írtál! Itt nálunk rögtön két olvasód van (és én az újságban is) és szerintem vagyunk még így egypáran! :)

Névtelen írta...

Vagyunk és leszünk, mert ez a könyv Timi ajánlása alapján nekem is nagyon szimpatikus, és nemsokára születésnap :))

Orsi írta...

Jól hangzik ez a könyv! Bár nálunk még talán nem aktuális. :)
Az Évában nekem is ő az egyik kedvenc íróm! :)