2011. november 1., kedd

Mai ebédünk

Olyan régen főztem már egy kicsit :) Ma reggel még nem gondoltam úgy, hogy valami különlegeset szeretnék. Abban biztos voltam, hogy sütőtökleves lesz, másodikra csak valami egyszerű tésztát terveztem, de mivel a nyaraláson telezabáltuk magunkat, Péter már panaszkodott, hogy teljesen eltér a diétától, illetve jövő héten újra akar csinálni egy hetet, gondoltam, hogy ma is valami könnyű legyen. Szerencsére találtam némi fagyasztott csirkemellet, úgyhogy lemondtam a tésztáról, és így alakult a mai ebéd:
Sütőtökkrémleves
1 sütőtök
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
3 dl tej
1 ek. liszt
2 ek. olaj
só, bors, kurkuma, gyömbér, szegfűszeg, fahéj

A hagymát megtisztítom és apróra vágom, a fokhagymát összezúzom, és mindezeket egy evőkanál olajon lassan megpárolom. Közben megpucolok, kimagozok egy kisebb sütőtököt (nem mértem, hogy hány deka a nettó húsa, de jó sok leves lett belőle) és kockákra vágom. Ráteszem a hagymára, picit pirítom, majd felöntöm annyi vízzel, amennyi ellepi. Megsózom, nagy lángon felforralom, aztán kis lángon, fedő alatt puhára főzöm, közben beledobok pár szem egész szegfűszeget. Amikor ez megvan, egy evőkanál olajon megfuttatom a lisztet és a tejjel híg besamelmártást főzök belőle. (Igazából tejszínnel készítettem volna, csak az nem volt itthon :) ) A levest összeturmixolom botmixerrel, beleöntöm a besamelt, visszateszem a tűzre és fűszerezem. Még egyszer összeforralom, és kész is. Amikor kicsit hűl, megkóstolom és ha kell,még egyszer utánasózom, fűszerezem.

Rozmaringos csirke mézes almával és répával

4 db fél csirkemellfilé
3-4 szál sárgarépa
3-4 alma
só, bors, rozmaring
kis narancslé
kis méz

A csirkemelleket kicsit beolajozom, sóval, borssal és őrölt rozmaringgal bekenem. Leteszem szorosan egymás mellé egy kis tepsibe, és egy pici narancslevet locsolok alá, csak épp annyit, hogy legyen folyadék a csirke és a tepsi alja között. Alufóliával letakarom, és közepesen forró sütőbe tolom. Amíg párolódik, megpucolom és hosszú, vékony szálakra vágom a répát, kimagozom (nem hámozom) és kb. 12 cikkelyre vágom az almákat. Először a répát teszem a hús köré a tepsibe, visszatakarom, együtt párolom, majd rövid idő múlva kiveszem, és köréteszem az almát is. Kis mézzel meglocsolom, és innentől alufólia nélkül sütöm tovább. Amikor a hús teteje pirosas, megfordítom, és pár percig még sütöm, hogy a másik fele is piruljon. Párolt rizzsel tálalom (itt volt a trükk, Péter nem eszik rizst, így ő csak répával és almával kapta, így kifejezetten sovány, egészséges, diétás menü volt).
Fotó sajnos nincs, de higgyétek el, nagyon finom volt, Marci is kétszer kért belőle :) Igaz, ő nyers almával ette.

Nincsenek megjegyzések: