2011. szeptember 2., péntek

Egyhetes kéthetes diéta

Péter most már 18 kiló fogyásnál tart, nagyon büszke vagyok rá! Ezt úgy érte el, hogy eleinte csak figyelni kezdett, hogy mit és mennyit eszik, korlátozta a mennyiségeket és leépítette a fehér kenyeret meg az édességeket. Így adott le 5-6 kilót, és ekkor kapta a lenti diétát egy ismerősétől, aki nagyon sokat fogyott vele. A diétában van minden tápanyag, ami szükséges, viszont nincs benne krumpli, rizs, nagyon kevés a szénhidrát és a zsiradék. Bemásolom magát a diétát, mert már annyian kérdezték, hogy egyszerűbb egy linket küldeni :) aztán alatta írok még instrukciókat, tapasztalatokat. 

Hétfő:
Reggeli:     fekete kávé, 1 szelet kenyér
Ebéd:        2 db főtt tojás, spenót kevés rántással
Vacsora:    nagy steak, zöldsaláta, főtt zeller és sárgarépa 

Kedd:
Reggeli:     fekete kávé egy kis tejjel, 1 szelet kenyér
Ebéd:        nagy steak, zöldsaláta, gyümölcs
Vacsora:    főtt sonka bármennyi 

Szerda:
Reggeli:     fekete kávé egy kis tejjel, 1 szelet kenyér
Ebéd:        2 db főtt tojás, zöldsaláta, paradicsom
Vacsora:    20 dkg főtt sonka, saláta 

Csütörtök:
Reggeli:     fekete kávé, 1 szelet kenyér
Ebéd:        1 db főtt tojás, 15 dkg sajt, nyers v. dinsztelt káposzta 
Vacsora:    sima kefir v. joghurt, gyümölcs

Péntek:
Reggeli:     fekete kávé tejjel, reszelt sárgarépa citrommal  
Ebéd:        dinsztelt hal, paradicsom, 1 szelet kenyér
Vacsora:    nagy steak, zöldsaláta 

Szombat:
Reggeli:     fekete kávé, 1 szelet kenyér
Ebéd:        1/2 grillcsirke, saláta 
Vacsora:    2 db főtt tojás, saláta

Vasárnap:
Reggeli:     citromos tea (cukor nélkül) 
Ebéd:        gyümölcs 
Vacsora:    amit akarsz, amennyit akarsz

Tehát a kommentek. Az étrend egy hétre van megadva, utána rögtön ismételni kell. Akitől kaptuk a diétát, ő úgy érezte, hogy nem csinálhatja folyamatosan, mert megterheli a szervezetét, így egy ilyen kéthetes ciklus után tartott egy hónap szünetet, tehát hat hétből kettőt diétázott. Péter viszont úgy érezte, nem éhes emellett, és jól van, így ő körülbelül két hónapja folyamatosan így táplálkozik.
A diétát pontosan be kell tartani, étkezéseket nem cserélünk fel és főleg nem hagyunk el, de azért az egyéni ízlésnek, lehetőségeknek megfelelően szerintem mindenki tesz bele kis változtatásokat. Nálunk ezek:
 - spenót helyett Péter sóskát kap
 - nagy steak helyett egy-két szelet sült csirkemell kevés fűszerrel
 - fehér kenyeret nem eszik, sőt, kizárólag azt az egyfajta, nagyon tömör, nagyon barna kis csomagolt kenyeret eszi, amiből egy szelet jóval laktatóbb, mint a fehér kenyér, viszont sokkal egészségesebb. 
 - "zöldsaláta" néven az ismerősünk bolti salátamixet javasolt, én házilag csinálom mindenféle friss vegyes zöldségből Péter vegyes salátáit, amikor plusz paradicsom van az étrendben, akkor nagyobb arányban teszek bele paradicsomot. Almaecettel és zöldfűszerekkel ízesítem, mert az almaecet állítólag zsírégető. Mennyiség nincs megadva, annyit eszik belőle, amennyi jólesik. 
 - Főtt sonka: sovány pulyka- vagy csirkemellsonkát veszünk. 
 - A dinsztelt hallal kísérleteztem párszor, de a halfilék annyira szétesnek, ha párolom őket, hogy maradtunk a kevés olajon sült sovány halfilénél.
 - Grillcsirke helyett is sült csirkemellet kap Péter, a grillcsirkéhez nehezebb hozzájutni a környékünkön. 
 - Alkohol és cukor tilos a diétában, a kávéba sem tesz cukrot, kis tejet csak akkor, amikor elő van írva.
 - A diéta alatt végig sok folyadékot kell inni, leginkább vizet, napi 2-3 litert. Mint minden diétában, ebben is segít, ha az illető sportol is mellette.
Nagyon fontos még, hogy Péter nemcsak lefogyott, ami önmagában is egészséges, de a diéta előtt magas volt a koleszterinszintje és más értékek is rosszak voltak, most, két hónappal később pedig minden a normális határok között van.
Akinek hasonló gondjai vannak, nyugodtan vágjon bele, nem nehéz betartani - már akinek mennek az ilyen betartós, étrendes dolgok - és tényleg megéri.

5 megjegyzés:

Patrícia írta...

De Péter nem vegetáriánus?

Lehet hogy én is nekiállok, csak pici átalakítással, mert azért van egy szénhidrátmennyiség amit meg kell ennem.Bár lehet hogy akkor meg nem fogyaszt?

Timi írta...

Ő elvi alapon vegetáriánus, de most felfüggesztette az egészsége érdekében. Ha meglesz a kívánt súly, lehet, hogy visszacseréli megint a húsokat sovány sajtra.
Valamicske szénhidrát van benne, a napi egy szelet kenyérben, tejtermékben, gyümölcsben, zöldségben, nem tudom, van-e annyi, amennyi Neked kell. De szerintem kis mennyiségű egészséges szénhidráttöbblettel működnie kell, persze az alapbetegséged is befolyásolhatja. Egy próbát megér :)

Négyesben-Anita írta...

Hű Timi, most olvasom, nagyon gratulálok Péterednek hogy ilyen ügyes volt! Jól hangzik ez a diéta! Ezt írtad: " - fehér kenyeret nem eszik, sőt, kizárólag azt az egyfajta, nagyon tömör, nagyon barna kis csomagolt kenyeret eszi, amiből egy szelet jóval laktatóbb, mint a fehér kenyér, viszont sokkal egészségesebb. "- ez melyik fajta kenyér, mi a neve? Ti hol szoktatok hozzájutni? Köszi, Anita

Timi írta...

Szia! Most megnéztem, ami épp van a hűtőben, az "Mestemacher" márkájú Vollkorn-Brot, és Auchanban, Intersparban szoktuk venni. A márkát még sose néztem, ilyen: http://bioszallito.hu/Mestemacher_teljes_kiorlesu_rozskenyer-termek-7254
Van magvas is meg csak rozsos, magvak nélkül.

Négyesben-Anita írta...

KÖSZI Timi! :)