2011. szeptember 19., hétfő

Kuglóf kicsit másképp

Tegnap megint megsütöttem ezt a kuglófot. Jókat vigyorogtam közben magamon, ugyanis egy csomó dolog nem volt itthon hozzá, pedig direkt elmentünk Regővel boltba előtte, mert nem volt elég liszt és mazsola. Vettem tojást is, mondván, hogy az ugyan van, mégis kell, mert sok fogy. Aztán hazaértem és azt láttam, hogy már csak rum vagy rumaroma nincs, meg nem elég a margarin... de már nem mentem vissza. Így a következő változtatások történtek: 25 deka margarin helyett 15 dekát és egy deci olajat használtam, a mazsolát narancslébe áztattam és azzal együtt adtam a tésztához - ezt máskor is szoktam alkalmazni, ha a receptben rum szerepel, de én nem akarok rumot tenni bele, vagy nincs itthon. Ha már narancslé, akkor belereszeltem egy citrom héját is, és hirtelen ötlettől vezérelve vaníliaaromát is adtam a tésztához. Nagyon finom lett így is! A kicsit több folyadék miatt kicsit tovább sült, de isteni citromos illat terjengett a lakásban, és az íze is nagyon jó, bár nem annyira intenzív benne a citrom és a narancs, mint az illata alapján gondoltam volna.

Nincsenek megjegyzések: