2011. november 1., kedd

Kinyaraltuk magunkat :)

Péntek déltől tegnap estig nyaraltunk, kettesben, vééégre! Indulás előtt egy-két héttel még azt hittem, fogunk egy csomót csak pihenni, heverészni, lustálkodni, de aztán annyi programot találtunk, hogy végül nem is fért bele minden a három, majdnem négy napunkba.
Délelőtt indultunk a gyerekekkel, mamáéknál hagytuk őket - ezért volt a három próba, hogy Regő ne most először maradjon ott, ráadásul rögtön három napra. Most is sírt egy picit, de mire az autóval kikanyarodtunk a ház elől, már nevetett, és szerencsére anyukám rögtön megtelefonálta ezt. Dél körül indultunk el gyönyörű, napsütéses időben, hálásak voltunk érte, nagy mázli ilyenkor október végén. Balatonfüreden megálltunk, sétáltunk egyet a Tagore sétányon és ebédeltünk, majd némi telefonos segítséggel négy óra tájban érkeztünk a szállásunkra, Lesencetomajra. Megcsodáltuk a helyet - aki a linkre kattint, láthatja, hogy volt mit csodálni - elfoglaltuk a szobát, beszélgettünk Natival és Zsolttal, akik üzemeltetik, körbemutatták a kertet, tavat, teraszt is, nagyon szép hely. Sajnos amikor beértünk a dombok közé, Badacsony táján elkezdett felhősödni az idő, és ekkorra már ronda, szürke arcát mutatta, de így is szép volt, el tudtuk képzelni, milyen lehet napsütésben!
Aznap már sokat nem csináltunk, a múzeumok bezártak, szabadtéri látnivalókhoz sötét volt. Bementünk Keszthelyre, sétáltunk a belvárosban és a Balaton-parton, a kikötőnél, megnéztük, hogy a hétvégén jár még a sétahajó, milyen jó lenne hajózni. Jó nagyot sétáltunk, kicsit átfáztunk, megittunk egy teát, vacsorázni a nagy és késői ebéd miatt nem akartunk, vettünk egy üveg bort, és hazamentünk. A szállásnak van egy zárt tornáca, fotelekkel, kislámpákkal, vaskályhával, amiben már duruzsolt a tűz, ide húzódtunk a borral, némi olvasnivalóval, gyümölccsel, sajttal, ez volt a kis könnyű és hangulatos vacsoránk. Korán lefeküdtünk, már vártuk a holnapot.
Reggel is korán keltünk, sajnos még mindig ronda, szürke, erősen felhős idő volt, úgyhogy úgy döntöttünk, fedett programokat választunk, illetve autóval jártuk kicsit körbe a környéket, hogy megnézzük, merre mehetnénk, ha esetleg kiderülne. A  zalavári Kis-Balaton kutatóházban kezdtünk, ami egy nagyon hasznos, okos kiállítás a Kis-Balatonról, történetéről, a Balaton szabályozásáról, a jelenleg is folyó munkákról kisfilmmel, kamerákkal, sok információval. A zalavári Várszigeten helyezkedik el más műemlékekkel együtt: egy templomrommal, kápolnával, Cirill és Metód emlékoszlopával, és kerékpárt is lehet bérelni, ha valaki innen kiindulva biciklin szeretné jobban megismerni a környéket.

Innen elautóztunk egy kicsit a Kis-Balatonhoz közeli utakon, és kerülővel mentünk vissza Keszthelyre, ahol jó alaposan megnéztük magunknak a Festetics-kastélyt. Bebarangoltuk a kastélymúzeumot, a szebbnél szebb termeket, aztán a Hintómúzeumot a volt istálló épületében, a parkot, végül a kastély 500 éves borospincéjében a Balatoni Borok Házát. Még ott volt a Vadászati Múzeum és annak az épületében a vasútmodell-kiállítás, de addigra már egyrészt lejártuk a lábunkat, másrészt lassan fél öt felé járt, és még nem ebédeltünk, a parkban fázni is kezdtünk, szóval úgy döntöttünk, mára elég. Holnap is van nap :) Ja, és a vadászatról sem maradtunk le annyira: a Hintómúzeumban volt még egy kiállítás a vadászati kultúráról: különböző művészek vadászattal kapcsolatos művei, festmények, szobrok, faragások, intarziaképek, látatlanban azt mondom, hogy nekem sokkal jobban tetszett, mintha kitömött állatokat, trófeákat, vadászfegyvereket kellett volna nézegetnem. És egy másik teremben egy modern szobrász kiállítását is megnéztük, különböző absztrakt kő- és rézszobrok, érdekes volt. A hintók meg gyönyörűek, és még a postai szállítást, a postakocsikat is bevették a kiállítás anyagába. Természetesen a kastély maga is szép, de érdekes módon a legtöbb információt a pincében, a borok házában dolgozó fiatal sráctól kaptuk nemcsak a borokról, de magáról a kastélyról is, a jelenlegi helyzetéről és a Festeticsekkel való kapcsolatáról. És a park is gyönyörű volt a borult idő ellenére.
A kastély és a kápolna:

Hintómúzeum:

Kastélypark:

Végül öt óra tájban megebédeltünk a kastélyhoz legközelebbi étteremben, és húztunk haza pihenni. Megint behúzódtunk némi olvasnivalóval és borral a zárt tornácra a tűz mellé, és romantikusan töltöttük az estét. Folytatása következik! :)

Emese írta...

Zárt tornác, tűz, bor, sajt..., hmmmmm, ez aztán igazán jó lehetett!!!

Szép helyeken jártatok :)