2012. augusztus 29., szerda

Ovis zsák

Már régen elhatároztam, hogy Regőnek majd én varrok szép és egyedi ovis zsákot. Nem vagyok valami gyakorlott varrónő, szóval úgy voltam vele, hogy ha nagyon elrontom, legfeljebb majd veszek, de ehhez időben el kell készíteni. Meg is vettem az anyagot még valamikor júniusban, amikor függönyügyben sokat jártam a belvárosi lakástextilboltban. Aztán szereztem szabásmintát. Aztán mindig más dolgom volt... Aztán anyósom segített kinagyítani a szabásmintát újságpapírra. Aztán vártam... Szóval apró lépésekben haladtam, még szerencse, hogy időben elkezdtem vele foglalkozni :) A múlt hetet elvitte a szülinap, meg az iskolára, óvodára készülés vásárlásai, de tegnap végre észbe kaptam: hétvégén szeptember! Úgyhogy nekiültem, és magam sem hittem, de körülbelül két óra alatt összevarrtam a kiszabott darabokat. Előtte még kivágtam filcből egy elefántot meg takarókat a hátára, és ezt ráapplikáltam az első zsebre.

És utána jött a varrás. Nem profi munka, egyáltalán nem, de sikerült követnem a leírást, és ha néha ki is került a cikkcakköltés a színére, vagy nem lett egyenes a szegés, azért ezt mégis én készítettem a kisfiamnak, egyedi és használható. Nekem nagy sikerélmény, jó lenne megint rákapni a varrásra, és Csongornak is készíteni egy patchwork takarót. Igaz, már Regőét is ő használja... :)
Szóval itt a zsák:

 - mehetünk az óvodába, már csak egy benti szandál hiányzik. Rám még vár két kispárnahuzat megvarrása ugyanebből az anyagból, aztán ha kedvet kapok, szabhatok takarót :)

10 megjegyzés:

gabi79 írta...

Nagyon ügyes vagy, szép lett. Nálunk anyósom varrta az ovis zsákot, az ágyneműt huzatot, lepedőt, tornazsákot. Minden egyforma anyagból, kislányom választotta és nagyon szerette, szereti. Végül a zsák nem kellett, helyette dobozokat használnak.

Emese írta...

Szuper lett! Nekem a kiságyba a fejvédő volt ilyen sikerélmény, azóta is szeretnék varrógépet :)

Kata anya írta...

Nagyon szép lett,ügyes vagy:)!!!
Ovis nagy fiadnak pedig kicsit megkésve de annál nagyobb szeretettel kívánok Boldog Szülinapot!!!

Mandula írta...

Nagyon ügyes vagy, szerintem gyönyörű lett! :-) Biztosan szeretni fogja.
Utólagosan én is kívánok nagyon boldog születésnapot és gyönyörű-vidám első ovis napot szeretettel!

Orsi írta...

Nagyon ügyes vagy, szép lett a zsák, az elefánt pedig különösen tetszik rajta. :)
Kézzel vagy géppel varrtad össze? Mert én is vettem anyagot ovis- és tornazsáknak is, és nem tudom eldönteni, megkérjem-e a szomszéd nénit, hogy varrja meg géppel, vagy én is meg tudnám-e csinálni... Nyilván nem vagyok olyan gyakorlott kézimunkázó, mint te, de nekünk szerencsére nem ilyen fajta zsák kell, hanem egy sima füles szatyor típusú, az elején egy zsebbel.
Az ovis jelet a ruhákba hímezed, vagy veszed készen és vasalod?
Jó ovikezdést Regőnek!!!

Timi írta...

Köszi Csajok!

Orsi, géppel varrtam, kézzel meg is őrültem volna ennyi öltéstől :) meg ahol négy réteg van egymáson, át se tudtam volna könnyen szúrni, meg beszegni, stb... Ha tudsz géppel egyenesen varrni, akkor meg tudod csinálni!

Szabásmintád van? Én innen szedtem: http://textilorszag.hu/szabasminta/varrjunk-ovizsakot

Timi írta...

Ja ovisjelek: harmadik megoldás: textilfilc :)

Orsi írta...

Na, varrógépem az nincs. :D Úgyhogy marad a szomszéd néni megkörnyékezése.
Köszi a szabásmintát, de nekünk nem ilyen kell, hanem valami ilyesmi: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR4Yk6vwxeJiqeMm3t6dpkDA5p2ZunOMFJKMSNxpp2Us7IHkYWS&t=1 Ez meg tulajdonképpen csak négyszögletes anyagok összevarrása, én semmilyen bélést nem tervezek bele.
A filcből készült jeleket a végén belevarrod, ugye? :) (Nagy kézműves vagyok, látszik, ugye? ;) )

Timi írta...

Azt a szatyorszerűt kézzel is megvarrod :) A filc jelet varrtam rá először, mert akkor egy kiszabott textildarabon könnyebben varrom, mint a kész zsákon :)

Orsi írta...

Közben az egyik szomszéd nénit megkértem, és varrógéppel egy szempillantás alatt megvarrta. Már csak a jelek kellenek rá. :)