2012. szeptember 1., szombat

Ovis szülői, második felvonás

Még csütörtökön volt a második ovis szülői - érdekes, hogy ez volt az igazi, a hivatalos, a júniusi csak egy tájékoztató volt a kiscsoportos szülőknek, mégis ezen voltunk kevesebben. Mivel én voltam a másikon is, sok újdonságot nem tudtam meg, viszont kiderültek fontos konkrétumok, amit már nagyon vártam.
Regő 10-én kezdi az ovit. Amikor a gyerekek, a beszoktatás beosztására került sor, mondtam, hogy mi ráérünk, rugalmasak vagyunk, hiszen itthon vagyok, így kapta ezt a dátumot. (Mondjuk én azt hittem, hogy jobban elhúzzák, de az első két hétben az összes már háromévest be akarják szoktatni.) Nekünk ez külön jó, ugyanis már hétfőtől iskolai, óvodai napirend szerint élünk, reggel kísérjük Marcit az iskolába, és megkérdeztem, benézhetünk már az első héten is reggelente a csoportba ismerkedni. Kinn van már az elefánt a szekrényen... :) Szóval ez olyan, mintha egy héttel meghosszabbodna Regőnek a beszoktatás.
Megismertük az év rendjét, a programokat, kirándulásokat, a szüneteket. Megtudtam, hogy vihet pelust alváshoz, ezt a többi gyerek alvóállatkájával, rongyijával egy kosárban őrzik, és napközben is használhatják, ha kell. Nagyon tetszett az ötlet, hogy vigyünk még egy mesepárnát: egy olyan párnát, amihez esetleg már kötődik, ami most is az ágyában van, és a legjobb, ha olyan alakú, mint a jele. Erre ülnek körbe mesehallgatásnál, vagy akár ölelik, morzsolgatják, és ehhez is bújhatnak napközben, ha szükségük van rá. Egy kis otthonillat... Nagyon tetszett még az óvónő javaslata, hogy esős napokon vigyünk gumicsizmát, esőköpenyt, vagy menjen a gyerek abban, és akkor esőben is kimennek a levegőre. Marcinál épp ez volt az egyik problémám az ovival, hogy nem levegőztek, nem mozogtak eleget. Másik óvónőpáros és másik óvodavezető volt. Most úgy érzem, jó lesz. Izgulok... Hajrá egy hét múlva :)

1 megjegyzés:

CsaládiKuckó-Anita írta...

Mi pont ugyanezek miatt az okok miatt kezdjük 24-én az ovit, mert sok a bölcsis gyerek, tehát dolgozó szülőpáros, így ők elsőbbséget élveznek. Én itthon vagyok, bőven ráérünk még :)
Mesepárna nagyon klasszul hangzik!