2012. november 9., péntek

A kis gyorsvonat

Az én kis lassan fejlődő, tesóinál mindent később csináló harmadik babám hirtelen magasabb sebességfokozatba kapcsolt és fejlődési ugrásba kezdett, én meg csak loholok utána és csodálkozom.
Elkezdett integetni, hónapok óta mutatjuk neki, és most egyszerre csak összeállt a kép, lelkesen integet vissza mamának, apának, sőt kérésre is, és olyan is volt már, hogy teljesen magától a legjobb pillanatban, abszolút odaillő szituációban integetett.
Most már többet mászik, mint kúszik, ma már csak egy picit láttam kúszni, gyönyörűen, szabályosan mászik. És gyorsan, nagyon hatékony :) Csak egy ilyen képem van róla: 

Itt viszont balettozik, vagy mit csinál... :)
 
Na és ezen kívül kezd beszélni, nem tudom, mennyire tudatos, de sokat használja az "aja" szót anyára is, apára is, én szónak gondolom és erősítgetem benne. Értelmesnek hangzó szavakon kívül is, be nem áll a szája, babababa, ejdedede, kurjongatások és hasonlók mennek egész nap. Elkezdtem neki is mesélni - könyvet nézegetni - esténként, úgy érzem, itt az ideje.
Hirtelen váltott a darabos ételekre: tegnap kinézte a számból a reggelit, hát elé tettem egy szelet paradicsomot, vajon mit kezd vele. Azt kezdte, hogy megette. Erre megpróbáltam uzsonnára a kockákra vágott szilvát: azt is megette. Ezzel párhuzamosan két napja nem kér pürésített főzelékeket, igaz, hogy amit épp főztem, azok közül az egyik nem volt nagy kedvenc, a másik meg újdonság. A zabkását almadarabokkal még megette. Mindenesetre ma puhára főtt krumplit, répát, húst és kelbimbót ebédelt és vacsorázott, vékony almaszeleteket uzsonnázott, és mindent ügyesen megevett.

Mindemellett még mára virradóra csak hajnali háromkor ébredt fel, nem is hittem a szememnek, aztán meg ötkor, amikor azt hittem, már fel is kel, de nem, hozzám bújva aludt még egy órát. Talán számít, hogy három napja kap homeopátiás szert lefekvés előtt... Nem hiszem, hogy ez így marad, de már egy éjszaka is olyan jó volt :)

2 megjegyzés:

Szilvi írta...

Az nem balett, hanem break :-)

Orsi írta...

Nagyon ügyes Csongor, a mozgással és az evéssel is. És persze az alvásal! Csak így tovább!!! :) Milyen homeós szert kap alvás előtt?