2012. május 7., hétfő

Csak takarítani ne kelljen!

A nagy kérdés a héten, amiről szerintem mindenki tudna hosszas tirádákat írni és egekbe érőn panaszkodni: melyik az a házimunka, amit a legkevésbé szeretsz? Vagy ne fogalmazzak ilyen árnyaltan: amit a pokolba kívánsz és már a gondolatára is összeugrik a gyomrod?
Hát, rangsorolni nem tudnék, de én azt szoktam mondani, hogy ha valaki szeret rendet rakni meg takarítani, az jöhet, és én cserébe főzök neki ebédet meg kivasalom a ruháit. Ez a kettő az, amit kifejezetten szeretek, és tudom, a vasalással perverz vagyok, de mindent vasalok. Mindig írják különböző fórumokon, hogy hogy lehet úgy teregetni, hogy ne kelljen vasalni, hát, ez nekem nem megy, pedig alacsony fordulatszámon centrifugázok, és szerintem simán teregetek, de vasalni mégis kell. Állítólag gyűr is a mosógépem, ilyen fajta, mondták is, amikor vettem, de ez nem volt szempont, úgyis mindent vasalok. Na igen, akkor még csak egy gyerekem volt :) Amúgy most épp nem hinné el, aki benézne ide, hogy szeretek vasalni, mert épp egy nagy kupac áll az állvány előtt vasalásra várva - a múlt heti melegre fogom.
Na ennyit a vasalásról, szeretek még mosni, teregetni, fehérneműt hajtogatni. A mosogatással sincs problémám. Amit nem szeretek, egyszerűen lusta vagyok hozzá, az a takarítás. Rászánni magam és végignyalni a lakást, vagy mindennap egy helyiséget... Nem lehetne, hogy öntisztulók legyenek? Ebben segít nekem Flylady, pedig nem tartom rendesen a programot, de meghonosítottam belőle nagyszerű elemeket. Például mostanában úgy takarítok, hogy felírom egy papírra, hogy 5 perc nappali, 5 perc gyerekszoba, 5 perc háló, 5 perc konyha, 5 perc fürdő, és beállítom a telefonon az időzítőt öt percre. Hihetetlen látványos dolgokat lehet megcsinálni ennyi idő alatt! De mégsem unom halálra magam és fulladok bele a sziszifuszi munkába, mert addigra lejár az időzítő, és elkezdek egy másik munkafázist egy másik helyiségben. A múltkor a hálószobára két ötperces periódus elég volt, csak a porszívózás maradt a harmadikra. Most is csak egy kicsit ültem ide pihenni, miután végeztem a főzéssel, és ha kész ez a bejegyzés, megyek is, felhúzom az időzítőt.
Ja, kihagytam, hogy ami a csúcs utálatos dolog, és a legnehezebben szánom rá magam, az a zuhany lefolyójának a tisztítása. Váááá.

Nincsenek megjegyzések: