2012. február 26., vasárnap

Hóvirágünnep

Az alcsúti arborétumban ilyentájt nyílik a hóvirág. Ami nem meglepő, hiszen máshol is ezt teszi, de itt két és fél hektáros hóvirágmezőben 7 faj 24 fajtája nyílik, igazi hóvirágszőnyeget alkotva. A bal oldali fotót én készítettem ma, nem a honlapról vettem le :) és ez még nem is a teljes virágzás. Gyönyörű.
Utoljára majdnem napra pontosan három éve voltunk Alcsúton, akkor Regő pár hetes volt a pocakban, az arborétumban még hó volt, és talán egyetlen szál eldugott hóvirágot ha láttunk. Most meg Regő érdeklődve, elevenen sétálta végig az erdei utakat, Csongor, akire három éve még nem is gondoltunk, jókat aludt a friss levegőn.
Igazából a képek többet tudnak mesélni nálam:
Látkép

A nagy platán

Péter és Regő a platán tövében - így látszanak igazán a méretek

Alulról

Téltemető

A tavakon, patakokon még jég volt

Erdei Regő

Tükröződés

Ez egyetlen hatalmas ciprus, a mellékágak gyökerekből nőnek felfelé

Regő egy odvas fában

Csongor aktív részvétele a kirándulásban

Jövünk kifelé az erdőből
Kukucs :)


Vidám fiúk :)

Amikor Regő a másik irányba akart menni

És még egy kis hóvirág
Szóval talán kiderült, hogy nagyon szép volt. Gyönyörű idő volt, és az arborétum fái alatt még a szél se fújt. A gyerekek tűréshatárait néhány perccel sikerült túlfeszíteni, mert Regő a hóvirágmezőben lett nyűgös, ami a túra legvége volt, és Csongor is nagyjából ugyanakkor ébredt és kezdett sírni. Végülis őt Péter felvette, én meg betettem Regőt a babakocsiba - elég vicces pózban, lábakat kilógatva - és siettünk kifelé. Éhesek is voltak, így betértünk az arborétum melletti étterembe. Én életemben először egy jacuzzi- és szaunahelyiség előterében szoptattam - meg nem sokkal utána életemben másodszor is - Regőnek vettünk sült krumplit, ügyesen, felnőtt széken ülve meg is ette, és mi is kértünk egy-egy levest, hogy ne nézzenek már ki egy adag sült krumplival. Az autóban egyik előbb elaludt, mint a másik :) Ügyesek voltak nagyon, Csongor kéthónaposan igazán szuper kis kirándulóbaba, Regő pedig nagyon sokat ment, minden érdekelte: virágok, fák, padok, kukák, patak, lépcső, botok és kövek... Jó volt végre kirándulni egyet, feltöltődni levegővel, napfénnyel és zölddel. Az arborétumot egyébként mindenkinek ajánlom, mint gyerekes programot.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépek a képek!Jó volt olvasni a beszámolót, tényleg szuper volt az idő is. :)

Tündérlátta írta...

Azt hittem még nincs hóvirág.. Na bakancsot fel! Köszönöm!

Timi írta...

Odatelefonáltam előtte, hogy nyílik-e már :) Szép sétát! :)

Emese írta...

Gyönyörű helyen voltatok! Olyan jó így olvasni, hogy 3 éve még pocakRegőd volt, most pedig már Csongor is veletek ment :) Azt hiszem nagyon jól alakult ez a 3 évetek :)

Orsi írta...

Nagyon szép kirándulás volt, a fiúk pedig ügyesek! Gyönyörű lehet az arborétum; kár, hogy tőlünk messze van. :(