2012. február 22., szerda

Nyílt nap és oltás

Nem valami fantáziadús bejegyzéscím, most nem tellett több tőlem :) Ma jól szervezett sétára mentünk a két kicsi fiúval és Marika nénivel. A szervezés lényege az volt, hogy nekem tíz órára oda kellett érnem az iskolába, ugyanis ma az első három órában nyílt napot tartottak, bemehettek a szülők is megnézni a tanórákat. Én a harmadikra mentem, pont matekra, addig a mama sétált a kicsikkel. Csongor elaludt a babakocsiban, így vele nem is volt semmi gond, gyakorlatilag csak Regővel kellett foglalkoznia.
Marci matekórája egész élvezetes volt, minden tanévben láttam eddig egy órát, és egyre jobban tetszett. 


Gyanús, hogy azért, mert a tanító néni elsőben is ugyanúgy tanított már, mint harmadikban, csak mostanra a gyerekek is felnőttek hozzá. Korábban hiányoltam a játékosságot, a mozgást, most már megfelelőnek éreztem. Láthattam az interaktív táblát is működés közben, Marci is használta, nagyon szerették a gyerekek. Én talán kicsit maradi vagyok, vagy talán nem aknázták ki teljesen a táblában rejlő lehetőségeket, de azon kívül, hogy a tanítónak időt és energiát spórolt, nem láttam érdemi különbséget a hagyományos tábla és kréta, meg az interaktív tábla között. Pont ugyanannyira volt interaktív a kettő :) 
Az óra témája az űrmérték, mértékváltás volt, röpködtek a literek, hektoliterek. Tetszett, hogy igaziból, vízzel és fecskendővel, mérőpohárral, kancsóval is mértek, ez sokkal érdekesebb volt, mint a tábla, a végén már spontán kórusban számolták a gyerekek, hány decis mérőpohárnyi vizet lehet tölteni a literes kancsóba.
Marci a táblánál:


Sikerült végigülnöm az órát, minden rendben volt közben a kicsikkel is. A következő programpont Csongor két hónapos mérése és oltása volt. Szép nagy baba: 6280 gramm és 60 centi, a doktornő hirtelen azt hitte, hogy már három hónapos, meg hogy megduplázta a születési súlyát. Utóbbi még arrébb van, így jár, aki nagynak születik :) Megkapta a két oltását, sírt nagyon szegénykém, az orvosi vizsgálat szerint pedig vele is mehetünk a gyereksebészetre... Ez valami alkati dolog lehet, hogy mindkét kicsi fiamnak sérvei vannak meg hereproblémái: Csongornak vagy vízsérv, vagy valódi heresérv. Előbbi felszívódik, utóbbit műteni szokták... hát, nem tetszik. A mellduzzanata rendben, az ő korában még normális, az arcán a kiütés sem allergiás. Összességében gyönyörű, jól fejlődő, ügyes kisbaba, nagyon tetszett mindenkinek :) Nekem is!

4 megjegyzés:

Emese írta...

De jó képek lettek Marciról! Milyen aktív volt órán! Igazán büszke lehetsz rá! S persze a kicsikre is, hogy ügyesen megvárták, amíg te iskolában vagy, utána pedig a doktornéninél is kis hős volt Csongor.
Drukkolok, hogy a sérv felszívódjon!

Orsi írta...

Én is drukkolok a sérv miatt! Szép méretei vannak Csongornak!
Az interaktív táblára nagyon kíváncsi lennék, még nem láttam használatban. Marci ügyes!

Gabka írta...

Ez az interaktív tábla érdekes, még sose láttam közelről. Biztosan jó találmány, én viszont sok szempontból igencsak maradi vagyok - nekem tetszett a tábla, a kréta...
Én is nagyon drukkolok a sérv miatt! Mikorra derül ki, hogy ez most akkor melyik?

Timi írta...

Ma lett volna, de eltetettem az időpontot máshova, mert most meg leesett a hó... Jövő kedden, 6-án megyünk gyereksebészetre.