2012. június 3., vasárnap

Futóbicikli

Regőnek kedden lesz a névnapja. Mivel neki még mindegy - egyelőre nem olvasta a napját, hogy mikor van - és a hétvége alkalmasabbnak látszott, ma megkapta az ajándékát, egy futóbiciklit. Nem is igazán a névnap miatt vettük, már korábban is gondolkodtunk rajta, hogy milyen jármű kéne neki a motor után: rendes pótkerekes kisbicikli vagy futóbicikli? Voltunk kerékpárboltban is kipróbálni, és azt láttuk, hogy még a futóbicikli is majdnem magas neki, hát még a rendes... úgyhogy választottunk egy alacsonyabb, állítható ülésmagasságú példányt. Ma délelőtt pedig elmentünk a sukorói arborétumba, hogy kipróbálhassa, ott, a parkolóban kapta meg. Örült neki, rögtön rá is ült, pedig a boltban, kipróbáláskor jóval feszélyezettebb volt.

Ügyesen és megfontoltan közlekedett vele, emlékszem, kezdetben a motorral is így volt: csak lassan, okosan. Az enyhe emelkedőt jobban szerette, a lejtőn megijedt, ahogy a bicikli gurulni kezdett volna. A testsúlyát egyelőre még általában nem helyezte rá a popsijára, inkább tényleg csak futott - egyelőre gyalogolt - a biciklivel ahelyett, hogy rendesen rajta ülve hajtotta volna.
Az arborétum enyhén emelkedő, széles bejárati útján még felment, aztán jött a megijedős kis lejtő és nehezebben járható útszakaszok, akkor inkább apára bízta a biciklit. Az út játszótérbe torkollik, apával jól kijátszották magukat, amíg mi Csongorral leheveredtünk a fűbe.

Mire az összes játékot kipróbálták, Regő már el is felejtette a kis ijedelmét, és ahogy mondtuk neki, hogy indulunk tovább a másik úton, rögtön a biciklit kereste és azzal indult. Péter megmutatta neki a fék használatát, innentől azt gyakorolta egy ideig.
Ha ezt megnyomom, akkor megáll

Itt már tűzött a nap, és ez az út is hosszan, lassan, de biztosan emelkedett, úgyhogy igazán nem volt könnyű túra egy kezdő kerékpárosnak! Néha itt is apára bízta a járművet, de biztos, hogy beleszeretett, mert újra és újra visszakérte, vagy ráült, vagy tolta - 'segítem a biciklit' - mondta. Az emelkedő végén már csak tolta, de nem volt hajlandó segítséget elfogadni :)
Ez nehéz, apa!

Hősiesen feltolta, és már ki is értünk az árnyékosabb részre és a szélesebb, aszfaltos útra. Péter előrement, hogy odahozza a bejárathoz az autót, gondolván, hogy Regőnek éppen elég lesz, mire visszaérünk. Csongor pedig teljesen kidőlt, elfárasztotta a nap és a szél.

Itt, a jobban járható úton végig biciklizett Regő, sőt, próbálgatta, hogy tudja irányítani, köröket és nyolcasokat írt le és fékezgetett. Beállt nekem pózolni az egyik kiállított sziklához:

...végül megpihent a kassza épületénél, amíg vártuk apát.

Közben ugyanis a bejárathoz odaért egy ránézésre több száz fős amatőr kerékpárverseny mezőnye, Péter nem tudott olyan könnyen feljutni a parkolóhoz. Jó volt látni őket, családok mindenféle méretű gyerekekkel, biciklis gyerekülésekkel és utánfutókkal. Itt derült ki számunkra, hogy valószínűleg Fehérvártól az arborétumig ki van építve már a kerékpárút. Egy-két év, és mehetünk biciklitúrázni :)

Orsi írta...

Örülök, hogy bejött Regőnek a futóbicikli! Mi is nézegettük a lányoknak még szülinapra, de ahogy kipróbálták, nem tetszett nekik, így nem vettünk, helyette rendes pótkerekes kisbiciklit vettünk.
Boldog névnapot Regőnek előre is!!

gabi79 írta...

Nálunk a 2 éves a szülinapjára kapta a futóbiciklit (www.tanulobicikli.hu, akkor akciós volt a kék), ez a piacon kapható legalacsonyabb és igazából már másfél évesen is leért róla a lába, csak még az egyensúly érzéke nem volt meg. 1 hét alatt úgy megtanult vele menni, hogy mindenki csak nézett. Van mellette egy 12es kitámasztosa is (nővérétől örökölte), azt is tekeri ezerrel :) A lányom is 2 éves korától futóbiciklizett és tekerőst is használt, 3,5 évesen 5 perc alatt (nem túlzás) tanult meg 2 keréken menni. Szóval én imádom a futóbiciklit, nagyon jó dolog!

Timi írta...

Egyre jobban megy vele :) Mi is néztük a tanulóbiciklit is, de csak neten, nem tudta kipróbálni. És kétévesen is néztük, de akkor még hallani se akart róla, elnapoltuk :)

gabi79 írta...

Majd meglátod mennyire hamar megtanul vele gurulni egyensúlyozni :) Mi személyesen is kipróbáltuk a Millenárison a tanulóbiciklit és nekünk nagyon tetszett. Még cipelni is jó, mert igen könnyű :) Bár nekem most éppen elég a pocakomat cipelni!