2012. június 21., csütörtök

Kertész Erzsébet: Négylevelű Lóhere

Ezt a könyvecskét vettem elő a Winkler után, most már aztán tényleg abszolút habkönnyű nyári olvasmányra vágyva. Hát, ez bejött, talán túlságosan is. Klasszikus lányregény, olvasás közben jöttem rá, hogy talán nekem már túlságosan is "lány": Kertész Erzsébet első regényeinek egyike, még az életrajzi sorozata előtt írta, és a szereplői főleg tizenéves kislányok, néhány fiú. Ennek megfelelően valószínűleg a célközönség is a szereplők korának megfelelő, szóval ehhez én már nagylány vagyok, de könnyű kikapcsolódásnak azért jó volt, még ha helyenként meg is mosolyogtatott.
A regény a harmincas években játszódik, és egy ötgyerekes család köré épül fel: négy lányuk közül kettő már dolgozik, a két kisebb és a fiuk még tanul. A szülők a munkájuk kapcsán meghívást kapnak egy nyolchónapos amerikai körútra, amivel kapcsolatosan először vacillálnak, hogy elfogadják-e a gyerekek miatt, de végül ők maguk győzik meg a szüleiket, menjenek csak. Innentől a regény tulajdonképpen a legkisebb lány, Ági naplója a szüleinek, hogy amikor hazaérnek, hiánytalanul el tudja mesélni nyolc hónap történéseit. Vannak ebben iskolai és barátnős konfliktusok, balesetek és sikerek, sítúra, újságszerkesztés és bimbózó szerelmek is. Ha olvastatok pöttyös, csíkos könyveket gyerekkorotokban: ez abból a naivabb, bájosabb fajta. Anyukám úgy megörült neki, amikor látta, hogy ezt olvasom, hogy el is kérte rögtön, most nála van :)

1 megjegyzés:

Emese írta...

Ezt is kölcsön kell majd kérnem :) Minden Kertész Erzsébet könyv nagyon tetszett eddig (köszi, hogy azokat is kölcsönadtad :))