2012. június 9., szombat

Így tévézünk mi

Tulajdonképpen nem nagyon tévézünk. Azt már nem mondhatom, hogy egyáltalán nem, de régebben volt olyan is. Amikor Marcival voltam otthon, egy ideig bámultam a bugyuta műsorokat meg a Spektrumot, aztán elegem lett belőle, és lemondtam az előfizetést. Alig akarta engedni a upc, nem könnyű megértetni velük, hogy nem, nem szeretnénk a szolgáltatást, és nem, nem fogunk tovább fizetni érte. Azért végül elhitték, onnantól évekig nem néztünk tévét. Készülék volt, dvd-ket néztünk. Később az albérletben nálam volt Péter tévéje, ez, ami most is a mienk, és az első közös beruházásunk volt egy dvd-lejátszó, tehát amikor ideköltöztünk, akkor megint az előfizetés nincs, készülék van, filmeket nézünk típusú felállás működött. Akkor még net se volt, de mondjuk bútor se nagyon, szóval nem igazán volt alkalmas a lakás arra, hogy elővegyük a számítógépet, a tévét. Aztán egyszer csak jött egy kedvező előfizetési lehetőség, ráadásul két különféle tévé-előfizetéssel egyben, és anyósom amúgy is akart egyet, mert neki addig szobaantennája volt... Na így lett műsor is a tévénkben. De az az előnye ennek a régi készüléknek, hogy ha áramtalanítjuk, vagy áramszünet van, akkor elfelejti a csatornabeosztást, úgyhogy ritka az, hogy az ember leül szörfölgetni, ehelyett kinézünk egy adást a port.hu-n, amit meg akarunk nézni, és azt a csatornát beprogramozzuk a következő áramszünetig. Szóval amit most nézünk: dévédéket még mindig, a gyerekek csak azt. Sportot: Forma-1-et, én úszást, vízilabdát és a többi vízi sportot. Foci EB-t és olimpiát természetesen, télen meg korcsolyát. Ezenkívül megnézzük, van-e valami értelmes este, és ha van, akkor filmeket is nézünk.
De nem is ez volt a hét kérdése, hanem hogy milyen műsort, sorozatot nézek, és mit ajánlanék. Töredelmesen bevallom, bár talán már mondtam: én Jóbarátok-rajongó vagyok. Hullámokban tör rám, időnként előveszem, és kötés vagy vasalás közben, vagy csak úgy, lazításnak megnézek pár részt. Eléggé kívülről tudom, és a valós életben egy csomószor van olyan szituáció, amire beugrik egy-egy jelenet. És jó tapasztalni, hogy ha egy társaságban idézek a sorozatból, gyakran értik, ismerik. Szóval ha vicceset, könnyedet akartok nézni, amiben azért valósnak tűnő emberek szerepelnek, és nem szuperhősök, jókat akartok nevetni és idézhető poénokat begyűjteni, akkor nézzetek Jóbarátokat :)

6 megjegyzés:

erzsó írta...

nekem is "fejben van" néhány részlete

Szilvi írta...

szintén kedvenc és kedvenc idézet "Joe nem ad a kajájából" :-)

Annamari írta...

az,hogy rajongó az nem kifejezése az én részemre, imádom őket főleg "Rachelt" megvan az össze éved dvd-n és most rendeltem meg egy teljesen új adagot,hogy legyen meg bontatlanul is ha a most használtakkal valami történne :D nekem is időnként rámtör, olyankor ha a gyerekek alszanak csakis az mehet, feldob, jókedvem lesz tőle :)

nagy kedvencem "a mogyoróvajas ujjacska" :))))) az esküvői részben de nagyon imádom a kacsás, tyúkos részeket is :)

Mandula írta...

Na ez nálam is nagy kedvenc. Nem kis meghökkentést keltettem az öregebb nemzedékben (értsd szülők) amikor szülinapomra(30.) a teljes kollekció Jóbarátokat kértem :-DD
Férj persze partner volt bennem és ma is az, ha éjszaka vasalás alatt nézem - nézzük :-)

Gabka írta...

Na úgy tűnik, én vagyok a szabályt erősítő kivétel: még egyetlen részt sem láttam soha a Jóbarátokból. Nekem két sorozat volt, amit imádtam: a Hetedik mennyország és A farm, ahol élünk. Amíg ezek mentek, minden nap beállítottam a felvételt (UPC van nekünk is, DVR-es, vagyis rögzíthető, visszajátszható műsoros) és általában hajnalonta, szopizó Attilámmal a kezemben, később délutánonként, a két gyerekkel együtt, uzsonnázás közben néztem. Aztán vége lett mindkettőnek, azóta gyakorlatilag nem nézek tévét. Vagyis igen: néha, ha sikerül valami jó filmet fölvenni, akkor azt megnézem este, miután a gyerekek elaludtak. De ez piszok ritka. Ami még előfordul: a Duna tévén szoktak menni gyönyörű természetfilmek, csodás magyar tájak, Erdély és hasonlók.. Azokat is fölvesszük és megnézzük, ezeket a gyerekek is szeretik, ezen kívül JimJam -et és DVD-t néznek egyre ritkábban, mert a szép idő mindig kifelé csábítja őket, tévézés vagy őrült melegben, vagy szakadó esőben van nálunk. Amúgy inkább estig a kertben vagyunk. :-)

Orsi írta...

A Jóbarátokat én is szeretem, és szinte biztos vagyok benne, hogy láttam már egyszer a teljes sorozatot, de sok részét többször is.
Mi mostanában tévézünk is a szó szoros értelmében, meg nem is, a fentebb említett DVR-es rögzítő miatt: a kedvenc műsorainkat és a kinézett, jónak ígérkező műsorokat felvesszük, és azokat nézzük, "élő" tévét nagyon ritkán nézünk. Így a reklámokat kapásból át lehet ugrani, és olyan sem nagyon van, hogy csak úgy megy valami a tévében, mert néznénk valamit, de nincs jó műsor- olyankor keresünk valamit a felvett műsorok közül. :) A gyerekeket nem nagyon köti le a képernyő, szerencsére!