2012. június 30., szombat

Időutazás

Az e heti kérdés a hét játékában arról szól, hogy ha lehetőségem lenne, hova utaznék: a jövőbe vagy a múltba.
Jó kérdés, elgondolkodtatott, mert én mindkettőbe szívesen utaznék egy kicsit. De nem ott maradni, csak megnézni és visszajönni, mert azért nekem itt és most a legjobb. Arra jutottam, hogy a jövőbe csak annyira ugranék előre, hogy megnézzem, a gyerekemmel mondjuk húsz év múlva minden rendben van, egészségesek, boldogok, Marcinak már családja van... De még ettől is tartok egy kicsit, mert bár alapvetően optimista vagyok, mégis, mi van, ha nem azt látom, amit szeretnék, aminek örülnék? És veszélyes is tudni a jövőt, vagy azt hinni, hogy ismerjük. Olyan, mint egy önmagát beteljesítő jóslat. Lehet, hogy ha rosszat látok, javítani akarok rajta, hogy mire odaérünk, ne az legyen, de nem lehet tudni, milyen hatást érek el. Vagy ha jót látok is, az is csak egy lehetséges végkimenetel, ki tudja, hogyan kell élni addig ahhoz, hogy tényleg úgy sikerüljön?

Szóval én bátrabban és kíváncsian utaznék a múltba. Egy csomó érdekes korszak van, amit megnéznék, de ha egyet kell mondani, akkor Szent Margit korába mennék vissza, és ide, Magyarországra, még ha nem is valami fantáziadús. Ugyanis többször felmerült már bennem az az ötlet, hogy előző életemben ekkor éltem,  mégpedig olyasvalaki voltam, aki közel állt az Árpádokhoz valamilyen módon. Annyira az enyémnek érzem ugyanis a helyeket, ahol ők megfordultak, nyilván erre Dömös is nagy hatással van, de ki tudja, hátha fordított a logika és az előző élet(ek) miatt kötődöm most is ennyire oda. De az egész Pilis a maga misztikumával és kultikus helyeivel, és a Margitsziget, főleg a kolostorromok nagyon közel állnak hozzám, nem is tudom jól megfogalmazni. Otthon érzem magam, és mintha többet tudnék azokról a helyekről, a történetükről, mint amennyit a jelenlegi eszemmel ténylegesen. Átjár valami belső tudás, valami közös élmény emléke, olyasmi, mint a kollektív tudatalatti.
Szóval, ha lehetne, ennek járnék utána. Aztán visszajönnék, jól elmesélném, és itt maradnék :)

Ezúton szeretném minden kedves olvasóm figyelmét felhívni, akinek blogja van, hogy ebbe a játékba bárki beszállhat ám! Ha érdekel a téma, szívesen játszanál, megfog az aktuális hét kérdése, írd meg! A fenti képre kattintva az eredeti kérdéshez jutsz, ott találsz a képhez html kódot is, amit betehetsz a saját bejegyzésedbe. Aztán belinkeled a bejegyzésedet Altairnél. Én kíváncsi vagyok a gondolataitokra!

Nincsenek megjegyzések: